tisdag 30 december 2014

Efterspel

Jag var chockad, förbannad, besviken och sviken.
Sviken av det svenska rättssystemet.
De hade medvetet släppt en mördare, min brors mördare.
Men varför?

Det fanns mer i det här som jag inte kände till.

Domen gav ingen ledtråd vad jag kunde se.
Det var framkrystat ordbajseri som dolde något annat.

Jag kunde inte släppa det bara så där.
Jag var tvungen att göra något.

Så jag överklagade till högsta domstolen. Inte för jag ett ögonblick trodde att det skulle gå vägen utan för att någon annan skulle bli tvungen att ta del av det...läsa skiten de producerat i Göta hovrätt.

Jag vet ju mycket väl att folk i höga utsatta positioner håller varandra bakom ryggen. Man vet ju aldrig när man själv behöver bli hållen bakom ryggen...eller en annan "tjänst".

Om man inte är inblandad i någon intrig, tuppfight, vill visa vad skåpet ska stå eller bara sprätta lite med stjärtfjädrarna.
Då ger man sig gärna i kast med någon annans "fel".

Många har för länge sedan glömt vem de tjänar.
Deras arbete har blivit deras egen arena både för att glänsa och tuppfightas på.
Det finns mycket skit och fjanterier på de högre höjderna...jag har sett en hel del.
Men det visar man aldrig utåt. Då heter det juridik eller något annat.

Ja kanske var det sådana här fjanterier som påverkade utgången.
För en sak är säker, det var inte den framlagda bevisningen det gällde...det är uppenbart för en logiskt tänkande människa.

Ja och den avslogs naturligtvis...för det handlade om ju om bevisvärdering...och sådant kan inte ifrågasättas.
Det innebär att man i princip kan värdera bevis hur som helst...av vilka skäl som helst...och aldrig få det ifrågasatt.

En överklagan från en anhörig har dessutom inte en chans i denna begränsade "incestuösa" miljö.
...och integritet är... när det verkligen gäller...och kostar...en egenskap som den stora majoriteten inte besitter...har det visat sig historien igenom.
Det gäller Göta hovrätt, det övriga rättväsendet likväl som den övriga befolkningen.

Motsatsen till integritet är väl hyckleri...en egenskap som är betydligt vanligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.