tisdag 13 januari 2015

Försvarsadvokaten Kjell-Åke Lundin + Hans Olsson = Gislaveds handels aktiebolag (gislaveds handels ab)

Gräver man i skit luktar det och man hittar oftast mer skit...så också i det här fallet.
Eftersom jag flyttade från orten så snart jag kunde så har jag inte skaffat mig den fula ovanan att ha synpunkter på andra människors liv och leverne, hur de försörjer sig m.m. och mitt intresse för mina grannars liv är noll.
Men här flyter det upp och här har jag faktiskt en åsikt

Fakta hämtat från offentliga källor såsom skatteverket, lantmäteriet och företagsinfo.

Gislaveds handels aktiebolag:
Org. nr. 556103-0189
Nils-Gustavsgatan 20

Kjell-Åke Lundin ordinarie ledamot styrelseordförande
Hans Olsson ordinarie ledamot
Britt-Louise Olsson suppleant

Omsättning 1 240 000
Tillgångar 9 042 000
Underskott 223 000 2013 vilket resulterade i 0:- det är väl vad man kallar en 0-taxerare

Äger:
Gislaved Hjorten 8 Oscarsgatan 12 a-c
Gislaved Tokarp 1:48 ´Kulltorpsvägen 8
Gislaved Krokodilen 3 Ängsgatan 15 såldes sommaren 2014


Bolaget har även 3 bilar:

EYD 711
Chevrolet
S10
Ljusblå
Herrgårdsvagn
1996

TLE 718
Volvo

Lastbil

Flerfärgad
Lastbil
1986

XTW 033
Renault
Master
Ljusgrå
Skåpbil
2006

Moderbolag:
H fastighetsinvest Gislaved (ett s.k. holdingbolag)

Kjell-Åke Lundin ordinarie ledamot styrelseordförande
Hans Olsson ordinarie ledamot
Britt-Louise Olsson suppleant

Nu vet ju inte jag om dessa fann varandra under rättsprocessen eller om de funnit varandra redan innan men så här ser det ut nu.

Jag antar att detta inte är olagligt på något sätt men i mina ögon är det väldigt osmakligt och oetiskt.
Kjell-Åke Lundin är ju väl insatt i de "rådande omständigheterna" i detta mål och att vara med och "gama" på det orättfärdiga skadeståndet Hans Olsson fick...får mig att må illa.
Jag vet inte heller hur vanligt det är att försvarsadvokaten ger sig i lag med klienterna och deras  "byte".

Men etik ingår väl knappast i Kjell-Åke Lundins profilering.
Ibland är det så att vita får inte bara bräker falskt...utan de stinker, både fram och bak.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.